Terre Estonia! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Tim Bijpost - WaarBenJij.nu Terre Estonia! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Tim Bijpost - WaarBenJij.nu

Terre Estonia!

Blijf op de hoogte en volg Tim

08 Juli 2013 | Estland, Tallinn

Terre Estonia! Hallo Estland...
Op dit moment zit ik alweer in Rusland, maar heb ik het eerste land al achter de rug!

Maar laat ik bij het begin starten. Zaterdagochtend ben ik door Thomas naar Schiphol gebracht en ging mijn vlucht naar Tallinn zeer voorspoedig. Wat ik nog nooit meegemaakt heb, is op zich ook niet raar in Nederland, is dat er helemaal geen wolken waren als ik uit Nederland vertrok. Dit keer wel en dat zorgde voor mij in het vliegtuig voor fantastische uitzichten. We vlogen over Noord-Holland heen, waarbij ik allemaal bekende dingen zag. Ik vloog zelfs over Schagen heen! Andere dingen die ik zag was bijvoorbeeld het Noordhollands kanaal, Kolhorn, Middenmeer, Den Oever en de Afsluitdijk! Dit was een hele mooie ervaring...
Verder was het een goede vlucht en na twee uur landde ik in Estland. Nadat ik uiteindelijk het goede hostel had gevonden, heb ik ingecheckt en ben ik daarna snel naar hotel Viru gegaan. Dit hotel staat bekend om zijn 'geheime' 23e verdieping. Los van het feit dat je vanaf deze hoogte een mooi uitzicht over Tallinn hebt, was het fascinerend om te zien wat de KGB er allemaal voor over had om te weten wat hun gasten precies deden. Echt te bizar voor woorden... Als ze wisten dat je misschien een spion was voor het Westen dan werd je in een aparte kamer geplaatst met camera's en microfoons. Alles werd afgeluisterd en opgenomen. Nadat ik bij dit hotel weggegaan ben en nog wat ben wezen drinken met een Amerikaan en een Slowaak ben ik de Old Town van Tallinn ingegaan. Het lijkt wel alsof je in de tijd terug ben gegaan, want de oude stad straalt alleen maar de middeleeuwen uit. De mensen zijn zo gekleed en ook de gebouwen staan nog overeind uit die tijd. Ik heb heerlijk gegeten bij een middeleeuws tentje (zie de foto!) en daarna ben ik terug gegaan naar het hostel. In de avond stond de pub crawl (kroegentocht) op het programma en zoals jullie weten laat ik die niet aan mij voorbij gaan... :)
Ik kan jullie in ieder geval alvast zeggen... Het uitgaan in Tallinn is zeker de moeite waard! Ik was samen met twee Brazilianen, een Argentijn, een Italiaan, een Ier en een paar Amerikanen. Een mooi koppeltje dus gezien alle nationaliteiten! Het werd een gezellig avondje met verrassend een aantal wodka shotjes. Ik moet er toch een beetje aan gaan wennen aangezien het in Rusland normaal is om wodka te drinken! :) al met al was het een gezellige avond, alleen wat wel raar is dat het rond 3 uur al weer gewoon licht is... Dit fenomeen wordt de Witte nachten genoemd. De zon gaat niet helemaal onder omdat het meer richting het noorden van de aarde ligt.
De volgende dag werd ik niet geheel fit wakker! Even rustig aan gedaan, tas weer ingepakt en met de bus weer naar het vliegveld om op tijd te zijn om mijn vliegtuig naar Sint Petersburg te pakken. Deze vlucht van 45 minuten was weer zo voorbij alleen toen ik eenmaal geland was begon het lange wachten totdat je door de paspoortcontrole bent... Uiteindelijk ben ik er doorheen gekomen (visum is dus gelukkig goed geregeld!) en ben ik met de metro naar mijn hostel in de binnenstad gegaan. Ik heb nog niet veel gezien van de stad, maar hetgene wat ik gezien heb ziet er veelbelovend uit... Vanavond rustig aan doen en morgen lekker erop uit om de stad te bekijken!

Dinsdag op woensdag ga ik met de trein naar Moskou toe om die grote stad te bekijken!
Alvast bedankt voor al jullie berichtjes en het bekijken en lezen van mijn stukjes... :)

  • 08 Juli 2013 - 13:18

    Robbert:

    Jij gaat lekker bijp! Maar waren het Brazilianen of Braziliaanse?
    Mooie foto van je eten, prima shaslick! vraag me alleen af of dat wel genoeg was voor jou grote meneren lichaam;-) Geniet voor de rest lekker in Sint Petersburg!

  • 08 Juli 2013 - 15:32

    Gijs:

    hey tim.

    zoals ik heb gelezen een heel goede start van je heeeeeele lange trip. mensen ontmoeten en babbelen en een borrel met z'n allen dat is iets waar ik nooit aan getwijfeld heb. dat facetime bellen is hierbij ook een hele mooie optie.
    greetz from gijssie.

  • 08 Juli 2013 - 16:09

    Kelly:

    Hay Tim! Leuk om je verslag te lezen. Jij maakt ook makkelijk contact met mensen zeg! Druk tijdschema. Veel plezier en geniet van wat je ziet! Xx

  • 08 Juli 2013 - 16:41

    Helen:

    Eindelijk de grote reis begonnen! Je hebt al aardig wat gezien en leuke mensen ontmoet, da's het voordeel van alleen reizen, sneller contact. leuk, de foto's .
    Ben benieuwd naar je ervaringen in Moskou!

  • 08 Juli 2013 - 18:28

    Sol:

    Ha Bijpost! Leuk om te lezen dit... veel plezier daar, maak er wat moois van! Grtjs Sol

  • 10 Juli 2013 - 20:55

    Kaasie:

    Goed begin van de reis Bijpie! Ik blijf je volgen, succes met de wodka shotjes :-D. X

  • 11 Juli 2013 - 01:12

    Jolanda:

    Lieve Tim,
    Zoals ik zo lees en weet ben je goed gestart maar wat leuk dat je zo over Noordholland bent gevlogen en allerlei bekende dingen zag dat is super leuk en dat is zeker een mooie ervaring! Wat ik lees en heb gehoord van je via facetime heb je het bijzonder naar je zin en zoals je al tegen me zei mam ik ben niet alleen ik kom wel met mensen in contact tijdens mijn reis en ja daar twijfelde ik ook niet aan Tim, mensen ontmoeten, lekker kletsen en borrelen dat is welaan jou toevertrouwd haha.
    Je hebt er goed aangedaan thuis de visums te regelen daar heb je wel profijt van lees ik.
    Ik ga jouw ervaringen verder horen over Sint Petersburg en Moskou, veel plezier en geniet..!!Enne veel succes met die wodka shotjes.
    P.s. leuke foto's

    Groetjes xx Mama

  • 11 Juli 2013 - 19:40

    Jos:

    Hoi Tim,
    Wat ontzettend leuk om je reisverslag te lezen en de foto's te bekijken. Was ik vroeger maar net zo avontuurlijk als jij! Dan had ik nu de hele wereld gezien, maar ja wat had ik dan moeten doen nu ik ben pensioen ben ;)?!
    Als ik het goed heb zit je nu in Moskou. Of ben je inmiddels al op de Trans Siberië Expres gestapt. Ik ben heel benieuwd hoe die er vandaag de dag uitziet en hoe die jou bevalt. En wat voor mensen er allemaal opstappen. Veel toeristen waarschijnlijk, maar hopelijk ook veel locals, want dat lijkt mij toch het leukste en interessantste. Contact maken lijkt me voor jou geen probleem, dat is zoals ik je ken en in je verslag en de reacties al opgevallen.
    Wat betreft de foto's op deze site valt het mij op dat ze een flinke blauwzweem hebben. Dat kan aan de site liggen, of aan de camera. Als je je spiegelreflex hebt gebruikt kijk dan eens naar de (witbalans)instelling van je camera. Het zou zonde zijn als daardoor de kleuren niet goed uitpakken!
    Tja en dan Peking, dat je nog moet bedenken wat daar te gaan doen. Toevallig las ik in de Volkskrant van jl. zaterdag een tip om daar in ieder geval met een Engels sprekende gids op pad te gaan zodat je goed begeleid alle belangwekkende en interessante dingen kunt bezoeken.
    Goede reis verder en ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Groet, Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 21 Mei 2013
Verslag gelezen: 1287
Totaal aantal bezoekers 181543

Voorgaande reizen:

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Roadtrip Europa

16 Juli 2016 - 08 Januari 2017

Zijderoute

15 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Canada en de Verenigde Staten

04 Mei 2015 - 08 Mei 2015

Duitsland en Polen

20 Oktober 2014 - 20 Oktober 2014

Vakantietripjes

08 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Thailand, Myanmar en Cambodja!

06 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Trans-Siberië Express!!!

Landen bezocht: