Nog een paar dagen... - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Tim Bijpost - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen... - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Tim Bijpost - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen...

Blijf op de hoogte en volg Tim

02 Juli 2013 | Nederland, Schagen

Nog een vier dagen voordat mijn grote reis gaat beginnen. Het begint nu wel heel erg dichtbij te komen, maar alle voorbereidingen zijn getroffen. De visums zijn binnen, de treintickets zijn en de hostels voor de eerste dagen zijn geboekt...

Aankomende zaterdag vlieg ik om 09.15 uur naar Tallinn in Estland. In de stopover van 24 uur in Estland heb ik een hostel geboekt en ga ik het bekende Viru Hotel bezoeken. Het KGB hotel met de 23e verdieping die 'niet bestaat'...
Zondag vlieg ik in 50 minuten door naar Sint-Petersburg, als ik moet geloven een van de mooiste steden ter wereld! Dinsdagavond pak ik de nachttrein naar Moskou waar ik blijf tot vrijdagmiddag.

Vrijdagmiddag begint mijn 'echte' treinavontuur pas echt! 's Middags vertrek ik met de trein naar het oosten van Rusland en om precies te zijn het Parijs van Siberië: Irkutsk! Dit wordt het langste stuk met de trein, want vanaf Moskou naar Irkutsk is het vier dagen achter elkaar treinen... In Irkutsk blijf ik een paar dagen, om ander anderen het bekende Baikalmeer, het grootste zoetwatermeer ter wereld, te bezoeken... Na Rusland komt het derde land van mijn reis: Mongolië! Een groot land, maar met enorme vlaktes met bijna geen mensen. Ik blijf een week in Mongolië om hopelijk de Gobi woestijn te bezoeken en te slapen in een traditionele ger!
Na Mongolië gaat de trein verder naar China, met als eindbestemming Beijing.
Wat ik hierna ga doen weet ik op dit moment nog totaal niet, maar zou ik gaan bepalen in de dagen die ik door breng in de trein... Het enige wat in China vast staat is dat ik op dinsdag 20 augustus terug naar Amsterdam vlieg vanaf HongKong!
Op de foto die ik toe heb gevoegd kan je ook op de kaart nog zien welke route ik ga volgen op de landkaart!

Ik ga proberen om in de tijd dat ik op reis ben een paar leuke stukjes te schrijven over mijn belevenissen! Als jullie het leuk vinden dan kunnen jullie dit uiteraard allemaal volgen... :) Als het goed is kan je jezelf ook aanmelden voor mijn site zodat je automatisch een mail krijgt wanneer ik een stukje plaats op mijn site!

Ik heb er zin in!

  • 02 Juli 2013 - 17:24

    Guda:

    Veel plezier!
    Ik ben zeer benieuwd naar je reisverslag.

  • 02 Juli 2013 - 18:22

    Helen:

    Een fantastische reis gewenst! Ik kijk nu al uit naar de verslagen en je bent nog niet eens weg :-) Geniet, maar kom vooral ook gezond weerom!

  • 02 Juli 2013 - 19:20

    Charlot:

    He Tim. Onwijs veel plezier en GENIET er vooral van he! Echt zo super gaaf!
    Ik ga proberen mee te lezen. Van reis verslagen word ik vrolijk :D
    Doe voorzichtig en laat je haar daar niet verpesten... ;)
    Zie je! X Charlot

  • 03 Juli 2013 - 01:07

    Jolanda:

    Hoi lieve Tim

    Superleuk deze site ik heb al ons aangemeld zodat we automatisch een mail krijgen als je een stukje schrijft.
    Je gaat inderdaad al gauw weg het schiet al op lieverd om aan dit grote avontuur te gaan beginnen...
    Ik weet dat je goed voorbereid weggaat maar toch vind ik het spannend vooral voor jou Wat zal je gaan genieten van deze reis het lijkt me super gaaf!

    XX Mama & Gijs

  • 03 Juli 2013 - 15:54

    Sabina:

    Hoi Tim,
    Heel veel plezier en ik verheug me nu al op je reisverslagen!


  • 05 Juli 2013 - 01:39

    Je Ex...;):

    Hai Tim,

    Toch wel leuk om te lezen haha, maar weet niet of ik het blijf lezen...(mixed feelings)
    Gekkig dat we na jaren samen te hebben gereisd, jij dit nu zelf gaat doen!
    Ik weet dat je deze trip al heel lang wilde maken... en ik niet;)
    Dus ik zeg succes en geniet!!
    Tot......
    Kus

    P.s. vergeet je Starbucks verzameling niet aan te vullen!! Ik neem er heeeeel misschien ook wel een voor je mee vanuit Sydney, Melbourne, Canberra, Brisbane, Adelaide......:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 21 Mei 2013
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 181716

Voorgaande reizen:

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Roadtrip Europa

16 Juli 2016 - 08 Januari 2017

Zijderoute

15 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Canada en de Verenigde Staten

04 Mei 2015 - 08 Mei 2015

Duitsland en Polen

20 Oktober 2014 - 20 Oktober 2014

Vakantietripjes

08 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Thailand, Myanmar en Cambodja!

06 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Trans-Siberië Express!!!

Landen bezocht: